
Per tal d'implicar els usuaris finals des de l’inici i ajudar a les persones innovadores a dissenyar solucions que resolguin problemes reals, el HCLLC organitza i executa activitats de co-creació on es facilita la col·laboració de tots els stakeholders: ciutadania (pacients o població sana), professionals dels àmbits sanitaris i socials, universitats i empreses.
Tipus d'activitats de co-creació que s'organitzen:
• Identificació dels usuaris finals.
• Identificació de necessitats.
• Ideació de solucions amb stakeholders.
• Entrevistes individuals.
• Focus groups.
• Estudis willingness-to-adopt i willingness-to-pay.
El HCLLC disposa d'una metodologia pròpia per dur a
terme aquestes activitats, implicant les persones necessàries i obtenint
informació de gran valor.
EXEMPLE D'ACTIVITAT DE CO-CREACIÓ
Breaz Medical està desenvolupant un nou dispositiu mèdic per donar suport als professionals sanitaris (de l'àrea de pneumologia) en la identificació i seguiment de malalties respiratòries cròniques, com la malaltia pulmonar obstructiva crònica (MPOC). El dispositiu mèdic inclou una plataforma de proves fàcil d'utilitzar per als pacients, i els resultats són fàcils d'interpretar per a professionals no especialitzats.

LA NECESSITAT

LES ACTIVITATS
El HCLLC va organitzar i executar dos focus groups amb
professionals sanitaris de tres hospitals catalans: MútuaTerrassa, Fundació
Salut Empordà i Hospital d’Olot i Comarcal de la Garrotxa. Un total de 12
professionals sanitaris, incloent metges, infermeres i pneumòlegs, han
participat en les sessions, que es van dur a terme en format virtual.

LES FITES ACONSEGUIDES
• Comprensió del flux clínic de treball actual dels pacients amb MPOC i les diferències entre les diverses institucions sanitàries.
• Conèixer les frustracions i les necessitats dels professionals sanitaris pel que fa al diagnòstic i seguiment de la MPOC.
• Feedback dels professionals sanitaris d'atenció primària sobre la usabilitat de la solució als centres.
• Feedback dels pneumòlegs i infermeres de l'àrea ambulatòria de l'hospital sobre la solució.
• Integració del feedback dels usuaris finals sobre el desenvolupament de la solució.
• Feedback per formular futurs estudis de validació.
• Gestió àgil i centralitzada.
• Recollida dels resultats en un informe final.
GALERIA FOTOGRÀFICA






